
Будучи натурою палкої й мрійливою, Ромео з усією наївністю юності намагається розігріти в собі почуття поверхневої симпатії, перетворити його в полум’я всепожираючої пристрасті. Шекспір нічого не говорить про причини, що спонукують Ромео шукати прихильності в Розалінди, але можна здогадатися, що, по суті, він шукає не любові, а самоствердження, неусвідомлено сподіваючись на те, що перемога над холодною й гордовитою дівчиною допоможе йому вирости в очах своїх друзів і у своїх власних. Із самовпевненістю молодика він виносить вирок любові:
“Любов ніжна? Вона груба й зла.
І колеться, і жжется, як терник”.

Але його злі й пихаті мовлення смішні, тому що, як тільки він відкриває у своїй душі справжнє почуття до Джульєтти, він миттєво забуває про Розалінду. Цього разу його любов - справжня, а не мнима, тому що вона повністю перетворює світовідчуття Ромео. Відтепер він бачить світ і себе в ньому іншими очами. Любов, піднімаючи його над дійсністю, не відриває його від життя, навпроти, наближає до неї й дозволяє побачити все в яснім світлі.
Ромео від природи наділений тонким і чуйним серцем, він здатний передчувати своє майбутнє. Коли він у компанії із друзями й родичами намагається проникнути переодягненим на свято в будинок Капулетті, їм оволодіває неясне відчуття лиха:
Ромео від природи наділений тонким і чуйним серцем, він здатний передчувати своє майбутнє. Коли він у компанії із друзями й родичами намагається проникнути переодягненим на свято в будинок Капулетті, їм оволодіває неясне відчуття лиха:
“Невідоме щось,
Що заховано поки ще в тьмі,
Але зародиться з нинішнього балу,
Передчасно вкоротить мені життя
Провиною якихось страшних обставин”.
Ромео намагається боротися з долею, але страсті беруть над ним верх. Навіть знаючи, що він губить себе, Ромео б’ється на дуелі з Тибальтом, братом Джульєтти, і вбиває його, підкоряючись сліпій спразі помсти, що сам же глибоко нехтує. Шекспір не мораліст, і його герої ніколи не бувають або позитивними, або негативними.
Ромео, хоча й мимо своєї волі, стає причиною загибелі Меркуціо, якого Тибальт смертельно ранить з-під його руки.
Ромео, хоча й мимо своєї волі, стає причиною загибелі Меркуціо, якого Тибальт смертельно ранить з-під його руки.
Перед тим як випити отруту на могилі Джульетти, Ромео, що збожеволів від горя, приймає виклик Паріса й убиває ні в чому не винного юнака. Симпатії читача безумовно на стороні Ромео, але автор, малюючи трагічний шлях його життя, показує, як згубні страсті і як вони владні навіть над такою світлою й піднесеною душею.

Немає коментарів:
Дописати коментар